
ToLiDi kiest voor de kracht van branchekennis in Horeca, Kappers en MKB Retail
Kun je als generalist écht goed adviseren? Tony de Pina Gomes, eigenaar van ToLiDi Advies & Finance, dacht daar begin dit jaar nog eens goed over na. Zijn conclusie: gerichte focus maakt je sterker.
Met een achtergrond in de horeca – van de werkvloer tot de boekhouding – weet hij precies hoe processen lopen en waar ondernemers tegenaan lopen. “In de horeca draait alles om marges. Iedere euro telt,” zegt hij. Die kennis vertaalt zich naar gerichte adviezen en slimme optimalisaties.
ToLiDi kiest bewust voor een persoonlijke aanpak, juist in een tijd van dashboards en automatisering. Want cijfers vertellen niet altijd het hele verhaal. Door regelmatig op de werkvloer mee te kijken, signaleert Tony snel kansen en knelpunten – ook bij kapperszaken en retailbedrijven.
Zijn aanpak? Transparante fixed fee-afspraken, scherpe procesinrichting en advies met ondernemershart. Van oude wijn een actie maken? Liever dat, dan laten verstoffen in het magazijn.